lördag 31 juli 2010

Textila skisser


Vart jag än går har jag i stort sett alltid min skissbok och kamera med mig.
En hel del skisser har det blivit... Några av skisserna har jag överfört till linnetyg och det är de skisserna som jag om någon vecka ska ställa ut i en liten miniutställning vid havet, vid S:t Olofs kapell i Tylösand närmare bestämt. Till vardags arbetar jag oftast med broderier, bilder osv. som är beställningsjobb, just nu med en biskopskåpa (resekåpa), stola och mitra till Karlstads stift.

Skisserna är mer minnesbilder över min vardag. Att skissa är också viktigt för att hålla "seendet" i form. Man kan ju faktiskt öva sig i att se och det tror jag att vi behöver göra hela livet.
Hur som helst så håller jag just nu på och monterar de bilder som ska med till havet.
Solen tittar fram, kan nästan inte tro att det är sant efter de sista dagarnas ösregn, men, jo, kanske blir det lite sol idag.
Önskar dig en härlig lördag
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar