torsdag 29 juli 2010

Mitra


Det ösregnar ute!
Har varit i ateljén och broderat på mitran. På den blå applikationen har jag broderat små guldstjärnor, ytan kan ses både som vatten och himmel. Applikationen kantas med guldsnoddar. Det kommer också att bli guldsnoddar i sömmarna. När jag är klar med broderiet tar Therese i Stockholm över som är hattmakare.
Fortsätter under eftermiddagen med att brodera guldstjärnor på de övriga applikationerna. Jag skrev tidigare om att jag var tveksam om schattersömmen blev bra eller inte. Känslan jag hade att det inte blev bra stämde. Jag förknippar sömmen med blom- och landskapsbroderier, har ingenting emot det i och för sig, men det känns väldigt tråkigt. Applikationerna på skölden, bårderna fram och på stolan kommer istället att broderas med pärlor och guldsnodd. Har gjort en provbit och det ser bra ut. Tar tag i det ordentligt i morgon.
Vi hörs
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar