onsdag 25 augusti 2010

Första arbetsdagen

På vägen hem från Tylösand i måndags stannade vi vid
Gunnebo slott, åt lunch och beundrade blomsterprakten.

Första arbetsdagen igår var något förvirrad. Tjejen som satt i kassan på Coop, där jag handlade, frågade om det var första arbetsdagen efter semestern, efter att jag dragit Åhléns kortet istället för Coop kortet som jag förövrigt inte hittade...
Jag skulle ju egentligen tillbringat hela dagen i ateljén både igår och idag. Men en hel del tid har gått åt till (att vara förvirrad och) att planera konfirmandsgruppsstarten. Igår kväll var det också möte inför Ö-konstrundan som går av stapeln här på Hammarö den 4-5 september. Det är rekordmånga som deltar, hoppas det blir rekordmycket besök också. Men det tror vi, förra året var fantastiskt.
Idag har jag broderat ryggskölden klart till resekåpan och jag har påbörjat en av bårderna fram. Nu har jag lite broderijobb med mig hem som kan göras "i soffan". Men först en promenad ner till hamnen.

Må så gott
Annika


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar