tisdag 24 augusti 2021

Skissarbete i ateljén

Här ett par bilder från förra veckans skissarbete med den kommande boken I den djupa skogens famn.         Boken nedan är en handbunden miniatyrbok 10x10 cm, den färdiga boken är tänkt att bli ca 21x21 cm.


Den här processen varvas med arbete med skulpturer och andra fotoidéer just nu. Så ser tillvaron som konstnär ut. Jag gör inte klart ett projekt och först därefter startar ett nytt. Idéer, projekt och inte minst ansökningar flyter parallellt. Det är nödvändigt då en process ofta är lång, vi talar om månader, år. En del idéer får ligga och "vila" några månader för att sedan plockas upp igen. Många idéer får aldrig se dagens ljus utanför ateljén. Just nu kurerar jag mig från min förkylning, den kom som ett brev på posten efter skolstarten förra veckan, men nästa vecka hoppas jag vara på plats på Kronoparksskolan i Karlstad igen (måndag, tisdag och onsdag) då väntar bland annat ett projekt med ett väggkonstverk tillsammans med elever på en avdelning, jobbet som skolkonstnär är spännande🙂

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar