lördag 23 januari 2016

"I lampans sken" Johan Sundgren



Fotograf Johan Sundgren i sin utställning "I lampans sken" Värmlands museum.
En dag med utställningar av varierande slag. På Värmlands museum såg vi bla "I lampans sken" av fotograf Johan Sundgren, en oerhört kärleks- och respektfull utställning om äldre människors vardag. Från 2000 till 2006 arbetade jag inom hemtjänsten på Södermalm i Stockholm. Jag började fotografera, hade även med mig en extra kamera och bad pensionärerna att ta bilder av mig i mitt arbete som vårdbiträde..." Johan Sundgren
Erland Brands collage och tuschteckningar berör och väcker nyfikenhet. Att han idag 93 år gammal målar varje dag väcker en hoppfullhet i hjärtat.  Läs mer på museets hemsida.
Önskar dig en fortsatt trevlig helg!
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar