tisdag 2 oktober 2012

Röda kors


Detalj från stolan med röda kors och guldbroderi.
Langettstygnen är sydda ojämnt och är tänka att ge bilden av törnekronan.
Dagen har gått i textilens tecken. Imorse besökte jag Ateljé Vanja och hon klippte till mässhakens delar, den som ska vara klar på fredag... Jo det är rätt uppfattat, det är väldigt kort om tid, men jag har sedan tidigare broderat applikationerna så de ska fästas och så ska de kantas med guldsnodd. Tyget, design Giorgio Armani, är oerhört vackert i siden och ull.  Stolan som hör till mässhaken är klar sånär som på att delar av fodret ska sys fast. Måste erkänna att jag påbörjat ytterligare en stola, med korsstygnsbroderi, låter töntigt kanske, men det är roligt så jag kör på. På ena sidan av stolan står texten Störst av dem är kärleken. Om jag hinner klart med den stolan tills på fredag återstår att se.
God natt
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar