onsdag 21 augusti 2019

Krönika, foto och skolstart

Vid det stora fönstret i ateljén är en av mina favoritplatser. Idag skickade jag in en krönika på tema lärande till tidsskriften Korsväg som ges ut till anställda i Göteborgs- och Karlstads stift.
Förbereder ett besök hos personalen i Dalby kyrka på måndag. Förhoppningsvis ska jag inspirera dem till att arbeta mer kyrkopedagogiskt. Igår fotograferades en bild till Höstsalongen på Värmlands museum. Jag hade en toppenmodell, Elin! Imorgon är det skolstart och arbetet på Kronoparksskolan tar fart. I skolans ateljé kommer vi till en början att utgå från ett verk av Robert Rauschenberg, ni vet geten med bildäcket som finns på Moderna museet i Stockholm. Jag har införskaffat ett par kassar med gamla små gosedjur som eleverna ska få gå loss på med nål och tråd, metalltråd, färg...Ja göra en egen liten skulptur:) Bilder kommer så småningom, god natt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar