fredag 13 oktober 2017

Precious Trash av Johanna Törnqvist


Här är ett av mina experiment från igår kväll, ett armband av två lager chipspåse hoppressat med tygfoder.
Fotografier från utställningen som visar processen från chipspåsar till klänning.
Photo: Fredrik Sederholm (Background: Johanna Törnqvist)
Här visar Johanna Törnqvist en klänning som är skapad av fruktnätpåsar!
Igår kväll bar det mot Sunne. Kände mig rejält trött efter en dag på skolan med Artscape projekt och annat. Men väl framme där jag deltog i en workshop med Johanna Törnqvist vaknade jag till. Hon öppnar en utställning på Galleri Björken imorgon lördag och visar en mix av slöjd, mode och återbruk. En utställning med ett viktigt budskap i vårt konsumtionssamhälle. Nu blir det till att spara chips- popcorn- och ostkrokspåsar, de kan omvandlas till smycken och kläder. Det förstnämnda kommer jag att testa på skolan, tror säkert att någon elev vill ha ett popcornsarmband :)
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar