söndag 25 juni 2017

Vernissage och bok på gång

Just nu arbetar jag med olika spår parallellt. Broderimixade serier som jag visar på Alsters herrgård, Östra flygeln från och med lördag 1 juli-4 augusti. Ett annat spår eller snarare väg i och med att det är så omfattande är den kommande boken som berättar om det stora i den lilla byn, det vill säga människorna som bor och verkar där. Byn heter Kärrbackstrand och min far växte upp där. Under sensommaren och tidig höst 2016 fotograferade och intervjuade jag de fast boende. Nu återstår kompletterande foton och genomgång av texterna. Jag känner en stor tacksamhet över att jag blev så väl mottagen i byn, verkligen roligt med en så positiv inställning till projektet! Utgivning av boken (titeln är ännu inte bestämd) beräknas till slutet av mars 2018. Det hela är oerhört spännande, det är mycket jobb som ligger framför nu. I december 2017 är det tid för utställningen "Lost in a dream" med foto och textila skulpturer. Men vi börjar med kommande helg :) Inbjudningskort till lördagens vernissage kommer här på bloggen under veckan.
Hoppas vi ses då!
Annika

Genomgång av fotografierna till boken...





Broderimixade serier på gång...









Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar