lördag 17 mars 2012

Besökare


Under gårdagen var jag till Stockholm igen på fotokursen på Fotografiska, kursen är oerhört bra.
På morgontåget plockade min granne upp en dator, iphone och diverse "tekniska saker", inget konstigt med det. Men så tittade jag ner i mitt knä och där låg en bok om berättande (läser en kurs på KAU i drama och berättande) och en penna... kände mig lite uråldrig, men jag hade i alla fall min ipod och till tonerna av Detektivbyråns Wermland rullade tåget mot Stockholm.
Efter att ha läst ett par kapitel somnade jag förstås men vaknade någon timme senare av en duns och kraftig inbromsning. Tåget hade haft en närkontakt med skogens konung, tåget klarade sig bra, men lokföraren sa med sorg i rösten att: Älgen finns inte mer. Hemresan var inte fullt så dramatisk och boken är utläst.
I förmiddags arbetade jag med Lördag i ateljén på församlingshemmet Arken (i Hammarö församlings regi) temat för dagen var smycken och idag hade vi också besök av Louise Warnqvist, väldigt trevligt!
Men nu blir det tid för "mitt eget" skapande i ateljén här hemma och tid för familjen förstås, lördagsmys! Fotot ovan visar en besökare som kom till ateljén häromdagen...
Trevlig helg
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar