lördag 30 oktober 2010

Rolig eftermiddag







Häromdagen besökte jag Råtorpskyrkan, där mötte jag en härlig grupp. De flesta träffade jag redan för ett år sedan då vi möttes och tovade änglar. Denna gång talade vi om glädje, vi sjöng en lovsång och på det temat målade sedan gruppen. . Att ”möta” ett vitt papper kan kännas lite jobbigt, men rätt snart så kom alla igång. Var och en målade inte sin egen bild utan alla målade lite på varandras. Det blev lite gymnastik också när deltagarna flyttade runt från bild till bild. Slutligen fick de med hjälp av en passpartou söka vilken del i bilden de ville rama in. Det kändes som om resultatet kom som en överaskning, en av deltagarna sa: Det blev ju så bra, det hade jag inte trott!.
Jag hade en väldigt rolig eftermiddag, hoppas vi ses snart igen.
Annika Eriksdotter

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar