måndag 17 maj 2010

Vernissage idag på Forshaga Lärcenter

Det råder ingen tveksamhet om att det blev en "ny" korridor med
utsmyckning "creative space"
som högstadieelever och lärare skapat
på Forshaga Lärcenter under våren.






Under dagens vernissage fanns elever på plats som visade utsmyckningen
"creative space" för andra elever och lärare. Det känns som om de flesta kände sig nöjda med resultatet. Det är ett enormt arbete som lagts ner av både elever och lärare under våren. Jag är verkligen glad över att ha fått uppleva en så kreativ process i en så stor grupp.

Under dagen idag fick de som ville anonymt skriva sina synpunkter, här följer några:
Det blev coolt
Tummen upp
Roligare att gå i korridoren nu
Mycket lyckat!
Noggrannheten och känslan för konsten är imponerande.
Varför detta?
Jag tycker det blev bättre än jag trodde, FINT!
Jag var negativ till en början men det blev ett överaskande resultat. Bättre än förväntat och en rolig grej. Kul att få medverka.
Bra gjort!
Fan vad grymt!
Mycket finare!
Härligt! vackert! Det ger liv och rörelse i lokalen!
Jag blir glad när jag kommer på morgonen och får ord och bilder med under dagen.
Ascoolt!
Det lyser kreativitet och värme om utställningen.
Jättekul med ett taktilt konstverk som alla kan ta del av.
Det blev bättre än jag hade tänkt mig!
Jag tycker det är superfint!
Man blir berörd och fylld med positiva tankar och idéer.
Jättefult!
Jättefint!
Utställningen är väldigt intressant.
Toppenhärligt!
OSV....

Det känns onekligen tomt just nu att jobbet med "creative space" är klart. Jag saknar det redan. Men imorgon känns det säkert bättre. Hoppas nu att utsmyckningen inte "bara" blir en utsmyckning utan att den kan användas på olika sätt som inspiration i det fortsatta arbetet i olika ämnen i skolan.
Kom ihåg Leonardo da Vincis ord:
"Vägen till kunskap går genom konsten".

Må så gott, hoppas vi ses snart igen!
Annika

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar